نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رفت بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن| امباپه در حسرت فینال؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌کاره استقلال به‌دنبال مربی خارجی سهمیه خارجی پرسپولیس کاهش پیدا کرد نتیجه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)| تساوی دل‌سردکننده ویدئو خلاصه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر فوتبال(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترکیب پرسپولیس برای بازی با سپاهان اعلام شد | بیرانوند در ترکیب اصلی پخش زنده بازی دورتموند و پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین فن دایک در رادار بایرن مونیخ ستاره سابق پرسپولیس مربی تیم ملی شد اوبلاک در لیست فروش اتلتیکومادرید پخش زنده بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر + تماشای آنلاین اعلام ترکیب استقلال مقابل تراکتور پخش زنده بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر + تماشای آنلاین سرمربی برزیلی پرسپولیس جزو ۱۰ مربی گران ایران هم نیست محرومیت اسماعیلی‌فر و تغییر خط دفاعی پرسپولیس مقابل سپاهان اعلام ترکیب تراکتور مقابل استقلال
سرخط خبرها

ساعت بازی پدیده و نساجی| رحمتی به دنبال آسیایی شدن

  • کد خبر: ۷۴۱۳۵
  • ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
ساعت بازی پدیده و نساجی| رحمتی به دنبال آسیایی شدن
پدیده امروز برای تکیه بر سکوی آسیایی در «وطنی» به مصاف نساجی می‌رود.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ تیفوسی‌های مازنی امروز روی سکو‌های ورزشگاه وطنی نیستند، اما بی تردید باز هم تصاویر تکراری نشستن آن‌ها بر بام خانه‌ها برای حمایت از تیم بحران زده شهرشان در حین نبرد با نماینده مشهد به رسانه ‎ها مخابره می‌شود. شاگردان سیدمهدی رحمتی در پدیده مشهد امروز و از ساعت ۲۱ دیدار حساسی با نساجی قائمشهر دارند. اگر تا چندهفته پیش بازی‌های پدیده بدون هیجان دنبال می‌شد و نتایجش چندان مهم نبود، حالا مشکی وقرمز‌های مشهدی برای کسب تک‌تک امتیاز‌های این چندهفته باقی مانده انگیزه دارند.

 

انگیزه بزرگی به نام آسیا. در سوی مقابل نساجی با ساکت الهامی برای بقا می‌جنگد. تیمی که بعد از ۲۴ سال در سال ۱۳۹۷ با هدایت جواد نکونام به سطح اول فوتبال کشور بازگشت تا امید «شهر خسته» شود و هیچ دلش نمی‌خواهد امتیازات خانگی را در این برهه حساس از دست بدهد. جدال نساجی قائمشهر و پدیده مشهد نبرد انگیزه‌های متفاوت فرار از سقوط و سودای آسیایی شدن است.


مسئله جدول و «چهل» مقدس

پدیده از ۲۶ بازی گذشته اش در این فصل با سیدمهدی رحمتی ۳۷ امتیاز گرفته است و در جایگاه هفتم جدول قرار دارد. نماینده مشهد با توجه به پایان یافتن بازی‌های تیم‌های چهارم تا ششم جدول در این هفته، می‌تواند با پیروزی احتمالی در بازی امشب چهل امتیازی شود و تا پله چهارم بالا برود. رتبه‌ای که برای کسب سهمیه آسیایی رتبه‌ای کافی است. زیرا تکلیف ۳ تیم بالای جدول مشخص است و به احتمال قریب به یقین در جام حذفی یکی از این ۳ تیم قهرمان می‌شوند و همین عاملی می‌شود تا تیم چهارم جدول لیگ برتر هم جواز حضور در مرحله پلی آف آسیایی را به دست آورد.

 

در سوی مقابل نساجی با ساکت الهامی و کسب ۲۶ امتیاز از ۲۶ بازی در رتبه سیزدهم جدول ایستاده است. متوسط یک امتیاز در هر بازی این تیم را در خطر سقوط به لیگ دسته یک قرار داده است. با این همه تکلیف بقا یا سقوط مازنی‌ها دست خودشان است. آن‌ها می‌توانند با پیروزی در ۴ بازی پیش رو سرنوشتشان را خودشان مشخص کنند و بالاتر از تیم‌های ماشین سازی، سایپا و ذوب ‎آهن، خیالشان برای بقا راحت باشد.


پدیده؛ برتر در رویارویی‌های قبلی

با نگاهی به آمار تقابل‌های پیشین پدیده و نساجی در لیگ برتر و جام حذفی، به این نتیجه می‌رسیم که شاید رحمتی دست کم روی کاغذ دست بالاتر را داشته باشد. پدیده در تاریخ تقابل هایش با نساجی در لیگ برتر ۲ پیروزی، ۲ تساوی و فقط یک شکست داشته است. البته نماینده مشهد یک بار هم نساجی را در ورزشگاه وطنی و در چهارچوب رقابت‌های جام حذفی شکست داده و از این نظر آمارش را بهبود بخشیده است. نکته درخور تأمل رویارویی‌های این ۲ تیم کم گل بودن بازی هاست. بیشتر دیدار‌های این ۲ تیم یا بدون گل بوده یا یک تیم با یک گل برنده بازی بوده است. تنها نتیجه پرگل ۲ تیم به اولین فصل حضور نساجی در لیگ برتر بازمی گردد که پدیده با مهاجری توانست ۳ بر صفر از سد تیم قائمشهر بگذرد. اولین تقابل، آن هم در مشهد.


صداقت؛ جعبه سیاه پدیده!

در تقابل کادر فنی ۲ تیم، مصطفی صداقت، دستیار مشهدی ساکت الهامی، جعبه سیاه پدیده به شمار می‌رود. صداقت که تجربه سال‌ها حضور در کادر فنی پدیده را در کارنامه دارد، به خوبی بازیکنان و ساختار فوتبال این تیم را می‌شناسد و همین می‌تواند به پاشنه آشیل تیم رحمتی بدل شود. البته رحمتی در ابتدای فصل با جذب بازیکنان جوان و گمنام بسیاری هویت و فلسفه فوتبال تیمش را عوض کرد و شاید از این بابت صداقت چندان شناختی از بازیکنان جدید تیم سابقش نداشته باشد، اما باز هم می‌تواند در آنالیز فنی تیم مشهد تأثیرگذار باشد. از طرفی خود ساکت الهامی هم تجربه کار در پدیده را دارد و در فصل اول حضور گل محمدی در مشهد، هم دستیار او بود و هم مربی رحمتی!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->